Fi Se En

0100 7300

Serviceavgift 1,25 €/tel+ 0,25 €/10s+lokalnätsavgift

"Lähitaksi förmedlar taxibilar  24 h i dygnet  alla dagar året runt!"


Beställ taxin med Lähitaksi mobil applikation

Ladda ner gratis:

Beställning för företag

Be om erbjundandet: myynti@lahitaksi.fi.

 

Beställ taxin från närmaste taxistation

Ring till närmaste taxistation och beställ taxin till önskad adress. När du ringer numror som börjar med 1066 xxxx från mobiltelefonen använd alltid förvalet 09. Telefon numrorna till taxistationerna finns här. Ifall taxistationen är tom flyttas samtalet automatiskt till närmaste lediga bil. Om det inte finns en ledig bil i närheten flyttas samtalet till Lähitaksis taxi centralen. Berätta åt beställnings mottagaren kommun, stadsdel och postadress.  Lähitaksis område innefattar idag 17 kommuner runt huvudstadsregionen och samma gatunamn kan återkomma i  två olika kommuner. Ge gärna också kör-anvisningar och berätta ifall du önskar att betala med något betalningskort.

Beställning av en taxi i förväg

Du bör beställa taxin i förväg minst 35 minuter innan utsatt tid helst redan föregående kväll, framförallt ifall man har speciella behov t.ex.  en stor bil för 8 personer eller en farmarebil. Beställningarna i förväg görs till numret 0100 7300 eller Lähitaksi mobilappen.
Förbeställningar för stora bilar mellan lördag och söndag natt 21.00-05.00 måste göras minst 21.00 föregående kväll.

Körningarna från Helsingfors

Lähitaksis bilar rör sig ständigt även i Helsingfors. En sådan bil kan beställas från Lähitaksis taxi centralen numret 0100 7300 eller Lähitaksi mobilappen.

Specialbehov

Vid beställningen är det bra att nämna speciella önskemål som t.ex. paket-transporter (max 100kg) extra långa körningar eller medföljande husdjur.
Annulering av beställningen

Annullering av en taxi beställd i förväg bör göras minst 1 timme innan transporten skulle ske. Vid normala beställningar är annulleringar möjliga ifall en bil inte funnits inom skelig tid. Ifall bilen redan anlänt är chauffören berättigad att debitera en startavgift.

Kvitto

Kom alltid ihåg att be om ett kvitto efter körd resa. Kvittot är behövligt ifall man t.ex. glömt saker efter sig i taxin eller vill reklamera något gällande resan, från kvittot framgår bla. med vilken bil resan har gjorts.

Lähitaksis ansvar

Det är Lähitaksis ansvar att förmedla körningen till bilarna. Taxin som godkänt körningen är ansvarig för servicen och att körningen går regelrätt till.

Visste ni detta?

Lähitaksis medlings område består av 18 kommuner med 800 000 invånare.

Lähitaksi service yta är 5000 km²