Lähitaksi hoitaa kaupassa käynnin puolestasi

Tuttu ja luotettava Lähitaksi hoitaa puolestasi erilaiset päivittäisasiat silloin, kun et itse pysty tai ehdi. Lähitaksin kauppa- ja asiointipalvelussa ystävälliset ja koulutetut kuljettajamme sekä lähes 1 400 autoamme ovat palveluksessasi, kun on tarvetta asioida ruokakaupassa tai vaikka rautakaupassa. Meidät tilaat helposti ja hoidamme asiasi nopeasti, joustavasti sekä erittäin lyhyellä tilausajalla pääkaupunkiseudun, muun Uudenmaan sekä Riihimäen alueella. Tilauskeskuksemme numerossa 0100 7300 (2,50 € + 0,25 € / 10 s + pvm/mpm) on avoinna ja palvelumme käytettävissä kellon ympäri joka päivä.

Näin Lähitaksin kauppa- ja asiointipalvelu toimii:

  1. Tee ostoslista valmiiksi paperille.
  2. Tilaa Lähitaksi numerosta 0100 7300. Anna tarkka osoitteesi, myös mahdollinen ovikoodi sekä kännykkänumero. Muista myös mainita, että tilaat Lähitaksin kauppa- ja asiointipalvelun.
  3. Auto tulee luoksesi. Anna kuljettajalle ostoslista, sekä rahat ostoksia varten. Ostosten maksaminen on mahdollista vain käteisellä.
  4. Kuljettaja hoitaa asioinnin puolestasi, ja tuo ostokset kuitteineen ja vaihtorahoineen kotiovellesi. Hän voi noutaa myös valmiiksi lähikaupasta tilaamasi ostokset, jolloin asiointi on nopeampaa ja sinulle edullisempaa.
  5. Maksat kuljettajalle kyydistä taksamittarilla tapahtuvan Lähitaksin normaaliveloituksen mukaan. Lisäksi peritään mahdolliset pysäköintikulut. 

Huomioithan, että reseptilääkkeiden nouto ei ole mahdollista; asiakkaan on itse noudettava ne apteekista.


Kysymyksiä palvelusta:

  1. Uskallanko antaa käteistä rahaa kuljettajalle asioiden hoitoa varten?
    Kuljettajamme ovat luotettavia ja kokeneita palvelualan ammattilaisia. Muista tilata kauppa- ja asiointipalvelu Lähitaksin tilauskeskuksen numerosta 0100 7300. Näin tiedämme kuka kuljettajista on tilauksesi hoitanut ja voimme olla häneen tarvittaessa jälkikäteen yhteydessä. 
  2. Entä jos kaupassa ei ole haluamiani tuotteita? Mitä kuljettaja silloin tuo?
    Ruokakaupoissa saattaa tällä hetkellä hyvinkin olla tuotepuutteita. Annathan siksi jo tilausvaiheessa kuljettajalle luvan tuotevaihtoon, mikäli joku listasi tuotteista olisi loppu. Voit myös kieltää tuotevaihdon, mutta silloin osa haluamistasi tuotteista voi jäädä kokonaan toimittamatta. Ostoslistaan on hyvä merkitä myös vaihtoehtoisesti kelpaavat tuotteet. Suosittelemme myös, että ostoslistasi olisi riittävän "väljä", eli esim. "kevytmaito" saa olla minkä tahansa valmistajan tuote. Näin ostosten keräily sujuu nopeammin ja on sinulle edullisempaa.
  3. Paljonko Lähitaksin kauppa- ja asiointipalvelun käyttö maksaa? 
    Asiointi hinnoitellaan Lähitaksin normaalin mittaritaksan mukaan. Asiakkaamme voi luottaa siihen, että kuljettajamme hoitavat asioinnin mahdollisimman ripeästi ja suorinta reittiä. Mahdolliset hidasteet liikenteessä tai jonot kaupassa voivat kuitenkin pidentää asiointiaikaa. Tavarakuljetusten alv on 24 %. Tutustu normaalien taksikyytien (alv 10 %) hinnastoomme Lähitaksin nettisivuilla.
  4. Mihin kauppaan kuljettaja menee ostoksille?
    Voit toki itse valita kaupan, mutta edullisinta on valita pienikokoinen lähikauppa, jonne on myös lyhyt matka. Suuressa marketissa kuluu helposti paljon aikaa tuotteiden etsimiseen, ruuhkaa voi olla enemmän ja ajomatkakin on usein pidempi.
  5. Miten voin etukäteen arvioida kauppa- ja asiointipalvelun hintaa?
    Lähitaksin nettisivuilla on kätevä hintalaskuri, jolla voi arvioida taksikyydin hintaa haluamalleen reitille eri aikoina ja viikonpäivinä. Huomaathan, että laskuri ei voi arvioida kauppa-asiointiin kuluvaa aikaa.
  6. Voiko kyydin maksaa kuntakortilla?
    Kuntakortin käyttö edellyttää, että asiakas on itse kyydissä. Näin ollen pelkkää tavarankuljetusta ei kortilla voi maksaa. 
  7. Miten palvelu on avoinna?
    Lähitaksin kauppa- ja asiointipalvelu on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä. 
     

Tutustu Lähitaksin hinnastoon (alv 10 %). Ruoka- ja tavarakuljetusten alv on 24 %. Annathan kuljettajalle luvan tai kiellon tuotevaihtoon, mikäli joku haluamasi tuote on loppu. Emme kuljeta ikärajavalvottuja tuotteita (alkoholi, tupakka, Veikkaus, jne.). Tilauspuhelun hinta on 2,50 € + 0,25 €/10 s + pvm/mpm. Jonotus on maksuton. Puhelut nauhoitetaan asiakaspalvelun laadun ja toimeksiantojen varmistamiseksi.

Kysy lisää Lähitaksin kauppa- ja asiointipalvelusta: myynti@lahitaksi.fi