Vantaan ja Keravan alueiden VPL- ja SHL-kuljetukset

Lähitaksi on hoitanut Vantaan ja Keravan alueiden vammaispalvelulain (VPL) ja sosiaalihuoltolain (SHL) mukaisia kaupunkikorttikuljetuksia jo lähes 25 vuotta. Olemme asiakkaillemme se tuttu, luotettava ja turvallinen taksipalveluiden tarjoaja. Kuljettajamme ovat ystävällisiä ja kokeneita palvelualan ammattilaisia, jotka tuntevat asiakkaansa jo vuosien ja vuosikymmenien ajalta, ja ottavat huomioon heidän erityistarpeensa. Tavoitteemme on, että jokainen taksimatka olisi asiakkaallemme miellyttävä kokemus.

Alle olemme koonneet ohjeet taksin tilaamisesta, jotta sinun olisi helppoa asioida kanssamme. Tervetuloa tutun ja luotettavan Lähitaksin kyytiin!


Näin tilaat taksin

Lähitaksin auton voit tilata joko puhelimitse, tekstiviestillä tai sähköpostilla. Tilauskeskuksemme palvelee kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä. Tilaaminen on aina maksutonta. Voit tilata tavallisen henkilöauton tai esteettömän auton.

Huom! yllä oleviin numeroihin voi tehdä vain Vantaan ja Keravan VPL- ja SHL-kyytien tilauksia. Normaalit taksitilaukset Lähitaksin tilauskeskukseen numeroon 0100 7300 (2,50 € + 0,25 €/ 10 s. + pvm/mpm).


Kun tilaat taksia, kerro:

Huomaathan, että vaikka tilaat henkilöauton, saatat saada invataksin, jos sellainen on ensimmäiseksi vapaana.

Voit ottaa kyydin myös lähimmältä taksiasemalta tai ”lennosta” kadulta. Varmista ennen matkan alkua, että autossa voi käyttää kaupungin kuljetuspalvelukorttia, ja että kuljettaja soittaa kyydin aloituksesta Lähitaksin tilauskeskukseen.


Taksimatkan maksaminen

Anna kuljetuspalvelukortti kuljettajalle ennen matkan alkamista. Näin hän voi varmistaa matkustusoikeutesi ja kortin voimassaolon. Matka maksetaan kortilla auton maksupäätteessä.

Jos olet unohtanut ottaa maksukortin mukaan, maksa matkan hinta itse kuljettajalle. Voit hakea jälkikäteen korvausta matkasta kaupungilta heidän antamien ohjeiden mukaan. Kuitissa on oltava matkan lähtö- ja kohdeosoite sekä kuljettajan allekirjoitus.


Maksu poikkeustilanteissa

Jos kortilla maksaminen ei teknisistä syistä taksissa onnistu, kuljettaja ottaa tietosi ylös ja sinä maksat matkasta vain omavastuuosuuden. Mikäli korttisi ei toimi, voi syynä olla myös kuljetuspalvelun voimassaolon päättyminen. Tällöin maksat matkan itse.


Omavastuuosuuden maksaminen

Taksamittarin osoittama omavastuuosuus maksetaan taksissa. Lähitaksissa maksaa voi käteisellä sekä yleisimmillä pankki- ja luottokorteilla. Jos asiakkaalla on vapautus omavastuuosuudesta, hän ei maksa autossa omavastuuosuutta. Työ- ja opiskelumatkalaisten omavastuuosuus voidaan laskuttaa, jolloin asiakas ei maksa autossa omavastuuosuutta. 


Tuttu taksi

Lähitaksilla on runsaasti paikallisia kuljettajia, joilla on vuosien ja vuosikymmenten kokemus alueesta ja erinomainen paikallistuntemus. He tuntevat myös asiakkaidensa henkilökohtaiset kuljetuksiin liittyvät erityistarpeet  ja -vaatimukset. Mikäli asiakkaalle on myönnetty tarvittava oikeus, hän voi tilata Lähitaksilta oman tutun taksin ja kuljettajan kyytejään varten.


Asiakaspalautteet

Mikäli haluat antaa palautetta taksinkuljettajan toimintaan, autoon tai auton tilaukseen liittyvissä asioissa, käytä palautelomaketta, tai lähetä sähköpostia osoitteella palaute@lahitaksi.fi tai soita numeroon 09 477 80 380 (ma-pe 9-11).