Taksikeskus

Soita Lähitaksin taksikeskukseen numeroon 0100 7300 (1,25 € + 0,25 € / 10 s + pvm). Mikäli kyseessä on ennakkotilaus tai tilaukseen liittyy erikoistoiveita, soita aina suoraan taksikeskukseen.

Mobiilisovellus

Lähitaksin mobiilisovellus on maksuton ja helppo tapa tilata taksi pääkaupunkiseudulla sekä muualla Uudellamaalla. Tutustu sovellukseen täällä tai lataa suoraan mobiilikaupoista hakusanalla "Lähitaksi".

Ruotsinkielinen palvelunumero

Lähitaksin tilaat myös ruotsinkielisestä palvelunumerostamme 0100 33 44 (1,25 € + 0,25 € / 10 s + pvm ).

Soita lähimpään taksiin

Soita matkapuhelimella suoraan lähimpään vapaaseen taksiin: 0100 7301 (1,25 € + 0,25 € / 10 s + pvm). Puhelu ohjautuu suoraan autoon.

Ennakkotilaus

Voitte tilata taksin myös ennakkoon. Erikoistoiveet, kuten tila-autotilaukset kannattaa tehdä jo tilausta edeltävänä päivänä.

Ennakkotilaukset on tehtävä aina numeroon 0100 7300 tai Lähitaksin mobiilisovelluksella. Ennakkoon tilatuista kyydeistä veloitetaan 7,00€ lisämaksu kuljetuksen yhteydessä.

Tila-autojen ennakkotilauksissa perjantain ja lauantain vastaisena yönä sekä lauantain ja sunnuntain vastaisena yönä on rajoituksia. Mikäli haluat tehdä ennakkotilauksen tälle välille, tilaus on tehtävä viimeistään samana päivänä klo 21.00 mennessä.

Lähitaksi ei vastaa siitä, jos ennakkotilaukseen ei ole saatavilla vapaata autoa  ruuhkatilanteen, poikkeuksellisten sääolojen tai muun saatavuusongelman aiheuttavan syyn takia.

Erikoistoiveet

Huomioimme myös erikoistoiveet, kuten lemmikit ja lasten turvaistuimet. Pyydämme mainitsemaan toiveista välittäjälle tilatessanne autoa. Kyseiset kyydit priorisoituvat järjestelmässä vain niihin autoihin, jotka suorittavat kyseisiä ajoja. Erikoistoiveita sisältävät tilaukset pyydämme tekemään aina puhelimitse Lähitaksin tilauskeskukseen. Erikoistoiveita emme tällä hetkellä ota vastaan mobiilisovelluksella tehdyissä tilauksissa.

Pääsääntöisesti takseihin ei ole asennettu lasten turvaistuimia, ja tämä on hyvä ottaa huomioon tilausta tehdessänne. Mainitkaa turvaistuimen tarpeesta tilauksen yhteydessä. Huomioittehan, että turvaistuin on saatavilla vain ennakkotilauksella, joka tehdään viimeistään 1,5 tuntia ennen lähtöaikaa. Valitettavasti emme voi aina täysin taata turvaistuimen saatavuutta.

Lentokenttätaksi

Matkustaessasi Helsinki-Vantaan lentoasemalle tai lentoasemalta, Lähitaksi palvelee. Lue lisää täältä.

Invataksit ja kaupunkikortit

Invataksitilaukset soitetaan numeroon 0100 7444 (0,99€/puh.+pvm.) Lisätietoja täältä.

Kaupunkikortin haltija voi tilata taksin aina numerosta 0100 7333 (0,99€/puh.+pvm). Lisätietoja täältä.

Huomioittehan, että Kelan suorakorvauskyydit tilataan aina HUT- keskuksesta. Tilausohjeet ja lisätiedot  www.hu-taksit.fi.

Viikkotilaus ja vakiotaksi

Kaupunkikortin haltija voi tehdä säännölliseen työ- tai koulumatkaan tarkoitetun viikkkotilauksen puhelinsoitolla numerosta 0100 7333 , viikkotilauslomakkeella tai sähköpostilla: viikkotilaus@lahitaksi.fi. Viikkotilaus on tehtävä vähintään 12 tuntia ennen lähtöaikaa.

Vakiotaksia tarvitsevat asiakkaat voivat olla yhteydessä: palaute@lahitaksi.fi

Tilauksen peruminen

Tavallisen tilauksen peruminen on mahdollista silloin, kun tilaukseen ei ole saatu autoa kohtuullisessa ajassa. Mikäli auto on jo paikalla osoitteessa, kuljettajalla on oikeus periä lähtömaksu asiakkaalta.

Ennakkotilauksissa peruutus on tehtävä viimeistään tuntia ennen sovittua lähtöaikaa.

Lähitaksin vastuu tilauksista

Lähitaksin vastuulla on tilausten välittäminen autoille. Asiakkaan tilauksen hyväksynyt autoilija/kuljettaja vastaa hyväksymänsä tilauksen mukaisesta ajosta ja palvelusta asiakkaalle. Keskuksen antama tilausnumero ei vielä takaa auton saantia.

Lähitaksi ei vastaa matkapuhelinoperaattoreista johtuvista mahdollisista katkoksista tai viiveistä tilausvahvistusviestin välityksessä. Lähitaksi ei vastaa siitä, jos tilaukseen ei ole saatavilla vapaata autoa  ruuhkatilanteen, poikkeuksellisten sääolojen tai muun saatavuusongelman aiheuttavan syyn takia.

Kaikki puhelut Lähitaksissa nauhoitetaan.

Siirry ylös