Soita Lähitaksin asiakaspalvelukeskukseen 0100 7300
(2,50 € + 0,25 € / 10 s + pvm/mpm).
Mikäli kyseessä on ennakkotilaus tai tilaukseen liittyy erikoistoiveita, soita aina suoraan taksikeskukseen. Kaikki puhelut nauhoitetaan asiakaspalvelun laadun ja toimeksiantojen varmistamiseksi. Jonotus on lisämaksutonta.
Taksini-mobiilisovellus on maksuton ja helppo tapa tilata Lähitaksi. Lataa veloituksetta sovelluskaupoista iOS:lle tai Androidille.
Voit tilata Lähitaksin myös Whim -sovelluksella.
Lähitaksi tekee yhteistyötä kotimaisen tilaus- ja vertailupalvelu 02 Taksin kanssa. Lähitaksin kaikki noin 1400 taksia ja lähes 4000 kuljettajaa vastaanottavat Uudellamaalla, pääkaupunkiseudulla, Riihimäellä ja Lapissa taksitilauksia 02 Taksin puhelinpalvelun ja sovelluksen kautta.
Lue lisää tästä.
Lähitaksi palvelee sinua matkustaessasi Helsinki-Vantaan lentoasemalle tai lentoasemalta. Lue lisää lentokenttäpalvelustamme ja -hinnoistamme täältä.
Voitte tilata taksin myös ennakkoon. Erikoistoiveet, kuten tila-autotilaukset kannattaa tehdä jo tilausta edeltävänä päivänä.
Ennakkotilaukset on tehtävä aina numeroon 0100 7300 (2,50 € + 0,25 € / 10 s + pvm/mpm) tai maksuttomalla Taksini-mobiilisovelluksella. Tilatessasi tila-auton ennakkoon kyydeistä veloitetaan 10,00 € lisämaksu kuljetuksen yhteydessä.
Ennakkotilaukset tulee tehdä vähintään 30min ennen lähtöä henkilöautolle ja 1 tunti ennen tila-autolle.
Tila-autojen ennakkotilauksissa perjantain ja lauantain vastaisena yönä sekä lauantain ja sunnuntain vastaisena yönä on rajoituksia. Mikäli haluat tehdä ennakkotilauksen tälle välille, tilaus on tehtävä viimeistään samana päivänä klo 21.00 mennessä.
Lähitaksi ei vastaa siitä, jos ennakkotilaukseen ei ole saatavilla vapaata autoa ruuhkatilanteen, poikkeuksellisten sääolojen tai muun saatavuusongelman aiheuttavan syyn takia.
Huomioimme erityistoiveet, kuten lemmikit ja lasten turvaistuimet. Erityistoiveita sisältävät tilaukset pyydämme tekemään puhelimitse Lähitaksin tilauskeskukseen.
Taksit eivät yleensä ole varustettu lasten turvaistuimilla, joten suosittelemme varaamaan turvaistuimen hyvissä ajoin, viimeistään tunti ennen matkan alkua. Valitettavasti emme voi taata turvaistuimen saatavuutta.
Turvaistuimen käytöstä perimme viiden euron erityistilausmaksun. Lemmikit voivat matkustaa kyydissä lisämaksutta.
Lähitaksi ei hyväksy tilauksia, joissa asiakkaat vaativat syntyperän mukaan kuljettajaa ja poistamme kaikki sovellustilaukset, joissa huomaamme lisätietoina kyseisiä vaatimuksia.
Kaupunkikohtaiset tilausnumerot kaupunkikorttien haltijoille:
Vantaa ja Kerava
0800 07333, lisätiedot
Kirkkonummi ja Kauniainen
09 5656 0005 (suomi) 09 5656 0006 (ruotsi)
Länsi-Uusimaa (Lohja, Karkkila, Vihti, Siuntio, Inkoo ja Raasepori)
0800 05168 (suomi) 0800 05167 (ruotsi), lisätiedot
Muut
Muiden kaupunkikorttien haltijat voivat tilata taksin
numerosta 0100 7333 (0,99 €/puh. + pvm/mpm)
Invataksitilaukset soitetaan numeroon 0100 7444
(0,99€/puh. + pvm/mpm), lisätiedot
Kaupunkikortin haltija voi tehdä säännölliseen työ- tai koulumatkaan tarkoitetun viikkotilauksen
soittamalla 0100 7333 (0,99 €/puh. + pvm/mpm),
netissä viikkotilauslomakkeella tai
sähköpostilla viikkotilaus@lahitaksi.fi.
Viikkotilaus on tehtävä vähintään 3 tuntia ennen lähtöaikaa. Vakiotaksia tarvitsevat asiakkaat voivat olla yhteydessä: palaute@lahitaksi.fi
Tavallisissa tilauksissa kuljettajalla on oikeus periä lähtömaksu asiakkaalta, mikäli taksi on jo paikalla osoitteessa.
Ennakkotilauksissa peruutus on tehtävä viimeistään tuntia ennen sovittua lähtöaikaa.
Tilauksen peruminen on mahdollista silloin, kun tilaukseen ei ole saatu autoa kohtuullisessa ajassa.
Lähitaksin vastuulla on tilausten välittäminen autoille. Asiakkaan tilauksen hyväksynyt autoilija/kuljettaja vastaa hyväksymänsä tilauksen mukaisesta ajosta ja palvelusta asiakkaalle. Keskuksen antama tilausnumero ei vielä takaa auton saantia.
Lähitaksi ei vastaa matkapuhelinoperaattoreista johtuvista mahdollisista katkoksista tai viiveistä tilausvahvistusviestin välityksessä. Lähitaksi ei vastaa siitä, mikäli tilaukseen ei ole saatavilla vapaata autoa ruuhkatilanteen, poikkeuksellisten sääolojen tai muun saatavuusongelman aiheuttavan syyn takia.
Turvaistuimen saatavuutta ei voida taata.
Kaikki puhelut Lähitaksissa nauhoitetaan asiakaspalvelun laadun ja toimeksiantojen varmistamiseksi.