Skip to content

Vantaan ja Keravan VPL- ja SHL-kyydit

Vantaan ja Keravan VPL- ja SHL-kyydit

Lähitaksi on hoitanut Vantaan ja Keravan alueiden vammaispalvelulain (VPL) ja sosiaalihuoltolain (SHL) mukaisia kaupunkikorttikuljetuksia jo lähes 35 vuotta. Olemme asiakkaillemme se tuttu, luotettava ja turvallinen taksipalveluiden tarjoaja. Kuljettajamme ovat ystävällisiä ja kokeneita palvelualan ammattilaisia, jotka tuntevat asiakkaansa jo vuosien ja vuosikymmenien ajalta, ja ottavat huomioon heidän erityistarpeensa. Tavoitteemme on, että jokainen taksimatka olisi asiakkaallemme miellyttävä kokemus.

Tervetuloa tutun ja luotettavan Lähitaksin kyytiin!

Näin käytät Lähitaksin kuljetuspalvelua

Olemme koonneet alle selkeät ohjeet taksin tilaamiseen, jotta asiointi kanssamme olisi mahdollisimman vaivatonta. Lähitaksin auton voit tilata helposti eri tilauskanavien kautta – tilaaminen on aina maksutonta. Tilauskeskuksemme palvelee sinua vuoden jokaisena päivänä, ympäri vuorokauden.

  • Korvausta maksetaan vain matkasta, joka on tilattu yllä mainituilla tavoilla. Jos nouset taksiin esimerkiksi suoraan taksitolpalta ilman tilausta, näytä kaupunkikorttisi kuljettajalle. Kuljettaja hoitaa tilauksen tilauskeskuksen kautta.

1. Ilmoita tilauksen yhteydessä

  • nimesi tai kuljetuspalvelukortissa olevan numerosarjan viisi viimeistä numeroa
  • nouto-osoite ja tarkentavat tiedot (esim. rappu tai sisäänkäynti)
  • määränpää – osoite tai tarkka asiointikohde
  • lähtöaika annetaan ainoastaan ennakkotilauksissa – suoratilauksissa se ei ole tarpeen
  • mahdollinen välipysähdys
  • tiedot apuvälineistä, toivotusta autotyypistä, opas- tai avustajakoirasta sekä mahdollisesta saattajasta
  • puhelinnumero, josta sinut tavoittaa, mikäli se poikkeaa tilauksen tekemiseen käytetystä numerosta
  • muut tarvittavat lisätiedot

2. Tilauksen vahvistusviesti ja muutokset tilaukseen

  • Saat tiedon auton arvioidusta saapumisajasta tilauksen jälkeen.
  • Jos tilaamaasi taksimatkaan tulee muutoksia, tai haluat peruuttaa kyydin, ilmoitathan niistä meille mahdollisimman pian.

3. Taksin saapuessa

  • Näytä kuljettajalle kuljetuspalvelukorttisi. Kun näytät kuljettajalle kuljetuspalvelukorttisi, saat matkakorvauksen heti taksissa.

Anna palautetta – se auttaa meitä kehittymään!

Kaikki palaute on tervetullutta, niin ruusut kuin risutkin. Haluamme varmistaa, että jokainen matka on sujuva ja miellyttävä – siksi toivomme kuulevamme kokemuksistasi.

Jos haluat antaa palautetta kuljettajan toiminnasta, autosta tai auton tilaukseen liittyvistä asioista, voit käyttää palautelomaketta tai soittaa meille.

Anna palautetta puhelimitse
p. 09 477 80 380 (ma-pe 9-11)


Kiitos kun valitsit Lähitaksin!

Usein kysytyt kysymykset (UKK)

Miten taksimatka maksetaan kuljetuspalvelukortilla?

Anna kuljetuspalvelukortti kuljettajalle ennen matkan alkamista. Kuljettaja tarkistaa matkustusoikeuden ja kortin voimassaolon. Matka maksetaan kortilla auton maksupäätteessä.

Entä jos unohdan kuljetuspalvelukortin kotiin?

Jos kortti ei ole mukana, maksa matkan hinta itse suoraan kuljettajalle. Voit hakea korvausta kaupungilta heidän ohjeidensa mukaan.

Säilytä kuitti – siinä on oltava lähtö- ja kohdeosoite sekä kuljettajan allekirjoitus.

Mitä tapahtuu, jos kortilla maksaminen ei onnistu taksissa?

Jos maksaminen ei teknisistä syistä onnistu, kuljettaja kirjaa tietosi ylös ja Lähitaksi laskuttaa matkan kunnaltasi.

Jos kortti ei toimi lainkaan, syynä voi olla esimerkiksi kuljetuspalvelun voimassaolon päättyminen – tällöin maksat matkan itse.

Pitääkö minun maksaa omavastuuosuus taksissa?

Ei tarvitse. Omavastuuosuutta ei enää makseta taksissa.

Miten tilaan vakiotaksin?

Lähitaksilla on runsaasti paikallisia kuljettajia, joilla on vuosien ja vuosikymmenten kokemus alueesta ja erinomainen paikallistuntemus. He tuntevat myös asiakkaidensa henkilökohtaiset kuljetuksiin liittyvät erityistarpeet  ja -vaatimukset.

Asiakas voi tilata Lähitaksilta tutun kuljettajan työ- tai opiskelumatkoja varten, mikäli hänelle on myönnetty tähän tarvittava vakiotaksioikeus.

Mitä tapahtuu, jos en valitse tiettyä autotyypiä tilauksen yhteydessä?

Mikäli et määritä autotyypin valintaa tilauksen yhteydessä, järjestelmä ohjaa tilauksesi automaattisesti ensimmäiselle vapaalle ajoneuvolle. Jos tarvitset esimerkiksi nimenomaan henkilöauton, muistathan mainita siitä tilausta tehdessäsi.

Tilaus ohjataan aina lähimpänä olevaan sopivaan autoon, jotta odotusaika olisi mahdollisimman lyhyt.

Voinko tehdä tilauksen mihin tahansa kyytiin annetuista numeroista?

Et. Yllä mainituista numeroista voi tilata vain VPL- ja SHL-kuljetuksia seuraavien kuntien alueelta: Vantaa ja Kerava

Muiden matkojen osalta (esim. tavallinen taksikyyti) ota yhteyttä Lähitaksin tilauskeskukseen numeroon: 0100 7300 (2,50 € + 0,25 €/10 s. + pvm/mpm).

Yhteistyössä