Taksin vakioasiakkaille laatu on yhtä tärkeää kuin hinta

Taksin vakioasiakkaille laatu on yhtä tärkeä kuin hinta
 

Takseja paljon käyttäville asiakkaille taksipalvelun laatu on yhtä tärkeä asia kuin taksimatkan hinta, kertoo Lähitaksin teettämä kysely.
 

Ystävällinen palvelu sekä auton ja kuljettajan siisteys ovat oleellisia asioita kaikille taksipalvelujen käyttäjille, mutta erityisen paljon laadukasta palvelua arvostavat usein taksia käyttävät asiakkaat.

Vähintään viikoittain taksia käyttäville asiakkaille palvelun laatu on yhtä tärkeä asia kuin taksimatkan hinta. Tämä käy ilmi Lähitaksin teettämästä kyselytutkimuksesta taksipalvelujen käyttäjille pääkaupunkiseudulla ja muualla Uudellamaalla.

Taksimatkojen hintatasoon suhtautuvat kriittisesti asiakkaat, jotka käyttävät taksia vähemmän kuin muutaman kerran vuodessa. Eniten hintaan kriittisesti suhtautuvia on 18–30 -vuotiaissa.

”Nuorissa asiakkaissa on paljon hintatietoisia opiskelijoita. Toisaalta myös nuoremmille asiakkaille haluamme tarjota yhtä lailla heitä miellyttävän palvelukokemuksen. Tätä varten on kehitetty esimerkiksi Lähitaksin mobiilisovellus, joka on täysin maksuton ladata ja käyttää”, Lähitaksin toimitusjohtaja Juha Pentikäinen sanoo.
 

Lähitaksi-mobiilisovelluksen suosio kasvaa
 

Kyselyn mukaan asiakkaat kiinnittävät taksipalveluissa huomiota taksin välityskeskuksen nopeaan vastaukseen puheluihin ja taksin saapumisen kestoon tilauksesta.

Lisäksi he arvostavat sitä, että taksimatkan voi maksaa vaihtoehtoisilla tavoilla. Esimerkiksi Lähitaksin autoissa voi käyttää maksukorttia, käteistä tai Lähitaksiraha-arvokorttia.

Soitto taksin välityskeskukseen on edelleen selvästi yleisin tapa tilata taksi. Lähitaksin toiminta-alueella 82 prosenttia kyselyyn vastaajista tilaa taksin puhelimitse, mutta viimeksi kuluneen vuoden aikana tähän tarkoitukseen kehitetyt mobiilisovellukset ovat lisänneet nopeasti suosiotaan.

”Omaan älypuhelimeen ladattava Lähitaksi-mobiilisovellus on entistä näppärämpi keino tilata taksi Lähitaksin toimialueella pääkaupunkiseudulla ja Uudellamaalla. Sovelluksen avulla tilaat taksin usein jopa nopeammin kuin välityskeskukseen soittamalla”, Juha Pentikäinen huomauttaa.

Tutkimusyhtiö Innolink Researchin tekemään kyselyyn osallistui 302 vastaajaa, jotka ovat edustava otos taksipalvelujen käyttäjistä Lähitaksin toiminta-alueella

Pentikäisen mukaan tutkimus antaa Lähitaksille arvokasta tietoa palvelujen laadun ja luotettavuuden kehittämiseksi.

”Haluamme, että taksipalvelumme on nopeaa, helppoa ja ystävällisesti aina tilaushetkestä matkan päättymiseen saakka”, Pentikäinen sanoo.

 

Lisätietoja: Lähitaksin toimitusjohtaja Juha Pentikäinen, puhelin 040 865 0988, juha.pentikainen@lahitaksi.fi

Lähitaksi on taksiautoilijoiden vuonna 1965 perustama taksien tilausvälitysyhtiö, jonka toiminta-alue on pääkaupunkiseudulla ja Uudellamaalla. Lähitaksin autoja on noin 1250 ja kuljettajia yli 4000.

 

Takaisin